10 november | Jubileumvesper | Oude Kerk

Magnificat!

Voor het 20e jaar zijn er Bach Cantatevespers in de Oude Kerk in Delft. Dit jubileum wordt dit jaar gevierd met twee bijzondere uitvoeringen. Op  5 april wordt de Johannes Passion uitgevoerd. Maar eerst klinkt op 10 november het prachtige Magnificat van J.S. Bach. Het Magnificat is de lofzang van Maria als ze hoort dat ze in verwachting is van de zoon van God, Jezus. Deze lofzang is revolutionair. Maria prijst God omdat hij grote dingen doet. Machtigen stoot Hij van de troon, eenvoudigen verhoogt Hij. Hongerigen overlaadt Hij met gaven en rijken stuurt Hij met lege handen weg.
De vesper wordt uitgevoerd door de jonge musici van het Oude Kerk Bach ensemble en het Oude Kerk Bachkoor onder leiding van dirigent Mark Tempelaars. Solisten zijn Andrea Tjäder en Carla Veeningen, beiden sopraan, alt Jan Kullmann, tenor Joost van der Linden en bas Peter Scheele. Het orgel wordt bespeeld door Christo Lelie. De voorganger is ds. Marco Visser.
De Jubileum Bach Cantatevesper begint 19.00 uur in de Oude Kerk te Delft. De toegang is vrij, al wordt er wel een vrijwillige bijdrage in de kosten gevraagd. Voor verdere informatie: bachcantatesdelft@gmail.com.