10 maart | Taizé-vieringen | Lutherse Kerk en De Wipmolen

Op zondag 10 maart om 11.30 uur zal in de Lutherse Kerk (Noordeinde 4)  een Taizé-viering plaatsvinden, georganiseerd door Kerk aan het Noordeinde. Diezelfde middag is er om 16.30 uur een Taizé-viering van wijkgemeente HI4 (Hof van Delft, Immanuël en Vierhoven) in de Wipmolen.

Vieringen volgens de traditie van Taizé zijn altijd heel bijzonder, omdat ze gekenmerkt worden door een meditatief karakter. Er is ook geen overweging, maar bijvoorbeeld een gedachte, een gedicht of een korte tekst en stilte. De muziek nodigt door de vele herhalingen ook uit tot reflectie.

Thema en liedkeuze zijn aangepast aan de tijd van het jaar: de Lijdenstijd. Thema van de dienst is: “Er moeten mensen zijn die…” (naar een gedicht van Toon Hermans) Muzikale omlijsting  is er door een projectkoor o.l.v. Jeroen de Bosman en Pieter Graaff aan de piano. Voorganger is Mechteld van Doorninck.

Taizé wil een open gemeenschap zijn, met een oecumenisch karakter, net zoals wij dat hier in onze gemeenschap graag willen zijn. Daarom is iedereen van harte welkom. Na de dienst is er koffie/thee en koek en gelegenheid voor ontmoeting en gesprek. Voor meer informatie: www.kerkaanhetnoordeinde.nl

Eveneens op zondag 10 maart is de laatste Taizé-viering van dit seizoen van de HI4-gemeenten. Met als bijbellezing Kolossenzen 3:12-17 en het lied Nada te turbe, uitgevoerd door de muziekgroep. ‘Laat niet je verontrusten, laat niets je beangstigen; wie God heeft ontbreekt niets. God allen is genoeg’.

Vanaf 16.15 uur kunt u binnenlopen. De viering begint om 16.30 uur. Locatie: De Wipmolen, Prof. Krausstraat 71 B.