Hugo Grotius: De Gouden Gedachte

In het jaar waarin Delft de Gouden Eeuw herdenkt met allerlei activiteiten en tentoonstellingen, verdient ook de persoon van Hugo de Groot extra aandacht. In samenwerking met de Gemeente Delft, en Delfia Batavorum, TOPDelft, platform Delftse Bruggen, de Raad van Kerken Delft en het Prinsenkwartier wordt in de komende maanden een reeks van zes lezingen en debatten over Hugo Grotius georganiseerd. De reeks lezingen mondt uit in de traditionele Hugo de Groot-lezing, een initiatief van de Raad van Kerken Delft. Eerdere Hugo de Groot-lezingen stonden in het teken van het zoeken naar verbinding en mogelijkheden om gezamenlijke verantwoordelijkheid te draagen voor onze complexe samenleving.

In bijgaande flyer leest u meer over het programma, de sprekers en de diverse aspecten van Hugo de Groot die in de lezingen worden belicht.

Wie de Hugo de Groot-lezing zal uitspreken blijft nog even een verrassing. Als datum kunt u alvast 6 juni noteren, in de Nieuwe Kerk te Delft.