Tentoonstelling Vierhovenkerk in partnerstad Esteli

Tentoonstelling San Martin

Vorig jaar in april en mei was er in de Vierhovenkerk een kleine fototentoonstelling met foto’s van een kerk in Estelí en onze kerk. De foto’s in Estelí waren gemaakt door Evelien van Kalmthout en de foto’s in Delft door Fred Hammers.
Doelstelling van de tentoonstelling was: “De wereldwijde kerk van Christus zichtbaar maken voor de parochie- en gemeenteleden te Estelí en Delft”. Eén van de middelen om dit zichtbaar te maken was het uitwisselen van foto’s van twee kerkgebouwen in Estelí en Delft
De tentoonstelling was gedurende de zomer te zien in de H.H. Franciscus en Clarakerk aan de Raamstraat. Op dit moment hangt de tentoonstelling in Estelí in de San Martin parochie
De taakgroep ZWO van de Vierhovenkerk neemt deel in het Platform Delft-Estelí. Dit platform is een ontmoetingsplek voor groepen om ideeën te toetsen, samenwerking te zoeken, ondersteuning te vragen, te inspireren en elkaar aan te spreken op de gemeenschappelijke verantwoordelijkheden ten aanzien van samenwerken met de partnerstad Estelí in Nicaragua.