Omgeving Oude Kerk zaterdag afgesloten voor herdenkingsdienst prins Friso

Voor de herdenkingsbijeenkomst voor prins Friso die zaterdag in De Oude Kerk in Delft wordt gehouden, heeft de gemeente Delft een aantal verkeersmaatregelen afgekondigd. De bijeenkomst is voor genodigden.

Rond de Oude Kerk op het Heilige Geestkerkhof worden hekken geplaatst, tussen 10.00 en 18.00 uur is het gebied gesloten. Ook het St. Agathaplein is dan afgesloten. Ook Museum Het Prinsenhof gesloten.

De routes via het Heilige Geestkerkhof, de Voorstraat en Oude Kerkstraat blijven zoveel mogelijk open, maar alleen voor voetgangers. Alle panden rond de Oude Kerk blijven dus bereikbaar. Er is slechts beperkt ruimte voor publiek.

Voor de herdenkingsbijeenkomst zijn familieleden, vrienden en collega’s van Friso uitgenodigd. De prins is in de Oude Kerk in het huwelijk getreden met prinses Mabel. Hij heeft in Delft gestudeerd.

Alle informatie over de verkeersmaatregelen is te lezen op http://www.delft.nl/Inwoners/Actueel/2_November