Nieuw Liedboek

Het nieuwe Liedboek zal op 25 mei 2013 in de Grote Kerk in Monnickendam worden gepresenteerd. Het Liedboek is de opvolger van het Liedboek voor de Kerken uit 1973.

Op 25 mei volgend jaar staat een dagvullend programma gepland voor de presentatie van het Liedboek. Ook zullen de aanwezigen uit de nieuwe bundel zingen. Dat maakte drs. Klaas Holwerda, secretaris van de Interkerkelijke Stichting voor het Kerklied (ISK), donderdag bekend.

De nieuwe bundel bevat niet alleen psalmen en gezangen maar ook veel nieuwe liederen. De liedboekcommissie van 70 deskundigen heeft geput uit “verschillende tradities in eigen land, nieuwe bundels uit ons omringende landen en materiaal uit de wereldwijde oecumene.” Tevens zijn er liederen voor kinderen en jongeren opgenomen. Het boek biedt ook gebeden, teksten om te lezen, acclamaties en open zangvormen. Daarmee is de bundel niet alleen een “kerkboek”, maar ook een “cultuurboek”.