Kort verslag Tafels van hoop. Een tafel van hoop van drie kilometer, ook in Delft.

Beste mensen,
op 18 december was de landelijke actie Tafels van hoop voor vluchtelingen. Sommigen van u hebben al eerder de Tafel van hoop gedekt en anderen zullen dat de komende periode nog gaan doen. We zijn heel dankbaar dat er zoveel tafels zijn gedekt. Er doen ruim vijftig kerken / organisaties en drieduizend deelnemers mee aan de landelijke actie en opgeteld opgeteld is dat liefst 3.000 meter tafels. Daarmee steken we vluchtelingen in het hele land een hart onder de riem. Onze actie maakt deel uit van een grotere advents- en kerstcampagne voor vluchtelingenkinderen met wie we wereldwijd verbonden zijn.
Hieronder vindt u een aantal reacties uit plaatselijke kerken die we hebben ontvangen, en tevens een aantal persberichten (uiteraard niet 100% volledig, waarvoor we uw begrip vragen). Uit de reacties blijkt grote blijdschap over het aantal mensen dat kwam en de goede sfeer!
Heel veel dank dat u zo samen met ons in actie bent gekomen!
Hartelijke groeten namens Kerk in Actie,
Rob van Ooijen en Karel Jungheim