Het verhaal achter de beelden van heiligen in de Bonifatiuskerk  (Rijswijk)

De Bonifatiuskerk herbergt beelden en afbeeldingen van bekende en minder bekende heiligen. Weten we eigenlijk wel welke heiligen we in huis hebben? Is bijvoorbeeld het beeld dat wij aan onze patroonheilige toeschrijven echt wel Bonifatius? Er ontbreken allerlei kenmerken….. En de geschilderde heiligen boven de banken in het middenschip: welk verhaal vertellen zij?

De Stichting Vrienden van de Bonifatiuskerk leek het een aardig idee om hierover meer te weten te komen. De Jezuïet pater Dries van den Akker uit Delft is een deskundige op het gebied van heiligenbeelden. Wij hebben hem uitgenodigd om op woensdag 5 juni – de feestdag van de heilige Bonifatius – om 16.00 uur naar de kerk te komen. Hij maakt dan met ons een rondgang en vertelt het verhaal achter de beelden en afbeeldingen in onze mooie kerk.

Pater Van den Akker interesseert zich al vele jaren voor beelden en afbeeldingen van heiligen in kerken. Hij heeft een uitgebreid fotoarchief. Voor de Maria van Jessekerk in Delft heeft hij de 131 heiligenbeelden in een boek beschreven.

Het verhaal achter de beelden en afbeeldingen in de Bonifatiuskerk. Het belooft een boeiende rondgang te worden. Onze mooie kerk komt zo nóg meer tot leven. De Stichting Vrienden van de Bonifatiuskerk nodigt graag haar leden voor deze bijeenkomst uit. Na afloop van de rondleiding staat een drankje klaar in de Lucaszaal van de pastorie. Ook andere belangstellenden zijn op deze bijeenkomst van harte welkom.

Pater Dries van den Akker S.J. geeft op 5 juni om 16:00 uur tekst en uitleg.