Herdenkingsdienst prins Friso

Voor de herdenkingsbijeenkomst voor prins Friso die zaterdag om 14.30 uur in De Oude Kerk in Delft wordt gehouden, heeft de gemeente Delft een aantal verkeersmaatregelen afgekondigd. De bijeenkomst is alleen voor zo’n 1000 genodigden. (Koninklijke) familie, vrienden, collega’s, relaties verzamelen vanmiddag in Prinsenhof in Delft.

Rond de Oude Kerk op het Heilige Geestkerkhof worden hekken geplaatst, tussen 10.00 en 18.00 uur is het gebied gesloten. Ook het St. Agathaplein is dan afgesloten. Museum Het Prinsenhof is gesloten voor publiek.

De routes via het Heilige Geestkerkhof, de Voorstraat en Oude Kerkstraat blijven zoveel mogelijk open, maar alleen voor voetgangers. Alle panden rond de Oude Kerk blijven dus bereikbaar. Er is slechts beperkt ruimte voor publiek.

Voor de herdenkingsbijeenkomst zijn familieleden, vrienden en collega’s van Friso uitgenodigd. De prins is in de Oude Kerk in het huwelijk getreden met prinses Mabel. Hij heeft in Delft gestudeerd.

Om 17.00 uur is er op tv een korte samenvatting te zien van de dienst. Behalve een samenvatting van de officiële plechtigheid is een dertig minuten durend portret van de prins te zien van 17.00 tot 17.50 uur op Nederland 1.

Op zondag 3 november vinden in de Oude Kerk kerkdiensten plaats; de kerk is die dag niet open voor bezichtiging. De Oude Kerk is weer geopend voor bezichtiging vanaf maandag 4 november. Openingstijden zijn: ma t/m vr 11.00 – 16.00 uur en za 10.00 – 17.00 uur.