Brochure vluchtelingenverhalen Kerk in Actie

Kerk in Actie heeft een brochure uitgebracht met levensverhalen van vluchtelingen die in eerste instantie niet in Nederland mochten blijven maar die door tussenkomst van kerken en kerkelijke organisaties een bestaan hebben kunnen opbouwen in Nederland. De titel van deze brochure, ‘Als ik de brug van Kampen zie, dan denk ik: ik ben thuis’, geeft aan hoezeer de vluchtelingen zijn geïntegreerd in Nederland. Uit de verhalen blijkt dat strafbaarstelling van illegaal verblijf niet de oplossing is. Daardoor zouden immers al deze vluchtelingen worden getroffen. De verhalen van deze mensen zijn hoopvol. Tussen de regels door is wel te lezen wat een ellende ze te doorstaan hebben gehad. De rol die kerkelijke vrijwilligers en organisaties hebben gespeeld bij de toelating en integratie in Nederland komt in deze brochure duidelijk naar voor voren. Bestel deze brochure via bestellingen@pkn.nl,  tel.: (030) 880 13 37.