3 maart | De eerste Kliederkerk in Delft | Bethlehemkerk

Kliederkerk is een laagdrempelige vorm van kerk-zijn, toegankelijk voor alle generaties. Het concept is afkomstig uit Engeland (messy church) en bestaat uit drie elementen: samen ontdekken (creatieve activiteiten en gespreksvormen), samen vieren (een Bijbelverhaal, zingen en bidden) en samen eten. Bij elke Kliederkerk staat één Bijbelverhaal centraal. Op 3 maart is dat het verhaal van  Jona in de vis. De Kliederkerk in de Bethlehemkerk (Floresstraat 2) is een gezamenlijk initiatief van de Protestantse Wijkgemeenten Binnenstad-Vrijenban en Hi4 (Hof van Delft, Immanuël en Vierhoven). Aanvang 15.00 uur. Toegang gratis.

De Protestantse Kerk Nederland heeft het organiseren van een Kliederkerk uitgewerkt met diverse hulpmiddelen en materialen. De afgelopen 10 jaar is er al op veel plaatsen in Nederland succesvol een Kliederkerk georganiseerd. Daarbij staan de volgende kernwaarden centraal: Bijbel centraal – jong en oud gaan op ontdekkingstocht in Bijbelverhalen of Bijbelse thema’s. Met alle leeftijden – de verschillende generaties in een Kliederkerk vormen samen een gemeenschap waarin ze van en met elkaar leren. Creatief – Kliederkerk reflecteert iets van Gods creativiteit. In alles wordt gezocht naar verrassende manieren om samen te ontdekken hoe je in het voetspoor van Jezus kunt gaan. Gastvrij – ongeacht leeftijd, sociale, religieuze en kerkelijk achtergrond voelen mensen zich welkom en veilig. Vol vreugde vieren – Kliederkerk is een missionaire en contextuele vorm van vieren, die het heilige met het alledaagse verbindt.