14 augustus | Orgelconcert Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 14 augustus a.s. komt de in Delft geboren gastorganist Arjen Leistra een concert verzorgen op het historische Maarschalkerweerd- orgel van de Maria van Jessekerk. Arjen is inmiddels een gerenommeerd organist en speelt jaarlijks vele concerten in binnen- en buitenland. Sinds 2014 is hij Stadsorganist in Schiedam. Hij heeft een zeer gevarieerd programma voor de Maria van Jessekerk voorbereid, met werken van de Nederlandse componist Jacob Bijster, en verder werken van Percy Whitlock, Cesar Franck, Flor Peeters en Marcel Dupre.

Tijdens het concert is zijn spel te zien op groot beeldscherm. De toegangsprijs is 10 euro, dat kan worden voldaan aan de deur (contant of pin). Kinderen tot 12 jaar kunnen gratis naar binnen.