11 juni | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 11 juni a.s. om 15.00 uur is er in de Maria van Jessekerk te Delft een orgelconcert met een uitzonderlijk gelegenheidsduo. Op deze middag zal de bekende Antwerpse Kathedraalorganist Peter Van de Velde een concert verzorgen samen met de gevluchte Oekraïense mezzosopraan Anastasiia Staroselska.

Anastasiia Staroselska was soliste aan het Nationaal Theater voor Drama en Operette te Sumy (ten zuiden van Kiev). Tevens was zij verbonden aan de Philharmonie te Sumy. Zij vluchtte naar Antwerpen, haar man bleef in Oekraïne om zich daar bij het leger te voegen.

Een groot gedeelte van het programma zal bestaan uit composities geïnspireerd op de eeuwenoude Gregoriaanse melodieën. Staroselska zal de Gregoriaanse verzen zingen, afwisselend met orgel, zoals de muziek eigenlijk ook bedoeld is. De prachtige akoestiek van de Maria van Jessekerk leent zich bij uitstek voor de combinatie zang en orgel.

Op https://www.veenswijkorgel.nl/actueel.html vindt u het volledige programma.

U bent van harte welkom. De toegangsprijs is 10 euro, te voldoen aan de deur, kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang.