11 augustus | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

Onlangs stond er een groot artikel over de mooiste orgels van Nederland in de Volkskrant (19 juli jl.) met de oproep om eens op orgelsafari te gaan langs deze orgels en een concert te bezoeken. In de top 15 van dit artikel staat het Maarschalkerweerd- orgel van de Maria van Jessekerk. Op zondagmiddag 11 augustus a.s. om 15.00 uur kan dit orgel worden beluisterd. De prominente Belgische organist Edward De Geest verzorgt een concert op dit bijzondere orgel. Edward De Geest is titulair organist van de Gentse Sint Baafskathedraal waar hij het grootste orgel van de Benelux bespeeld. Hij heeft een aantrekkelijk concertprogramma samengesteld met o.a. veel werken van vooraanstaande Belgische componisten die we in Delft nog niet eerder hebben gehoord. Wij kijken uit naar zijn concert. De toegang is vrij, wel is er een collecte. Beelden van het spel van de organist zijn te zien op groot beeldscherm. Na afloop is het mogelijk om de organist te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee.