4 februari | CityKerkDienst | Nieuwe Kerk

Wat maakt me gelukkig?

Nederland scoort hoog in de index van gelukkige landen. (De belangrijkste redenen waarom Nederlanders zich gelukkig voelen hebben te maken met gezondheid, relaties en het gevoel dat het leven betekenis heeft). We willen graag gelukkig zijn, maar hebben er beperkt invloed op. Meer dan iets dat wij kunnen maken, is geluk een geschenk. Wanneer prijzen we onszelf gelukkig? Als we het goed en comfortabel hebben? Jezus prees juist die mensen gelukkig die het ongemakkelijk hebben, die voelen dat ze het niet in handen hebben. En ook de mensen die het zich ongemakkelijk durven maken voor anderen en voor het goede in de wereld. Deze gelukwensen, de zgn. zaligsprekingen, zijn al zo’n 2000 jaar een tegenstem tegen een ‘makkelijk’ geluk dat alleen om jezelf draait. Op zoek naar wat echt mens-zijn is, luisteren we in de CityKerkDienst van 4 februari naar de gelukwensen van Jezus.

De CityKerk-dienst wordt geleid door stadspredikant René Strengholt. Inloop met lunch vanaf 14.30 u, met aansluitend om 14.45 u de dienst.

CityKerkDienst is de nieuwe naam voor de maandelijkse open viering in de Nieuwe Kerk, tot nu toe bekend als de zoekdiensten. Al meer dan 10 jaar bieden we deze open diensten in het hart van Delft met ruimte voor ontmoeting en gesprek, met oog voor elkaar, met een bijbellezing, een overdenking en mooie liederen. De CityKerkDienst is een activiteit van CityKerk Delft, onderdeel van de Protestantse Gemeente Delft.