Voorlichtingsbijeenkomst voor Delftse kerken over Rampenplan

In de afgelopen jaren heeft diverse keren contact met de gemeente Delft plaats gevonden over een mogelijke bijdrage van religieuze en levensbeschouwelijke instellingen ingeval van een ramp of crisis. Enkele van de Delftse kerken staan sindsdien op de rol om in geval van een dergelijke situatie een bijdrage te leveren. Uit reacties in de afgelopen tijd blijkt dat er vragen leven over de verwachte en de mogelijke bijdrage van de kerken.

Deze vragen hebben betrekking op het beschikbaar stellen van tijdelijke ruimte (gebouw) maar ook over de opvang van personen (pastorale en psychosociale hulp).

De Raad is van mening dat het belangrijk is om alle kerken te informeren over dit onderwerp. Om die reden belegt de Raad een bijeenkomst op donderdag-avond 1 mei a.s. van 20:00 – 21:30 uur in een zaal van de Hofkerk, Cort van der Lindenstraat 1, 2613 WP Delft. Inloop met koffie en thee vanaf 19:30 uur. Tijdens deze bijeenkomst zal de heer M. Kaiser, Adviseur Crisisbeheersing en Veiligheid van de gemeente Delft, een toelichting geven over het beleid en de aanpak in voorkomende situaties en uw vragen beantwoorden.

De Raad stelt het zeer op prijs als elk kerkgenootschap vertegenwoordigd is, en vertegenwoordigers van wijkgemeenten en locaties uitnodigt. Elk kerkgebouw en elke geloofsgemeenschap kan een rol hebben in het Rampenplan. Deelname is zowel interessant voor mensen met verantwoordelijkheden op het gebied van gebouwbeheer (bestuurders, kosters) als pastorale ondersteuning (pastores).

Contactpersoon namens de Raad voor dit onderwerp is de heer Jasper van der Kooij, 015-2611757, jasper@vdkooij.org . Wilt u hem laten weten wie er komt, en namens welke kerk?