• Dit evenement is voorbij.

Orgelconcert | Nieuwe Kerk Delft

16/07/2020 @ 19:30 - 21:30

In deze windstille muziektijd zorgt de Stichting Kerkconcerten toch voor 2 concerten deze zomer in de Oude en de Nieuwe Kerk. Op donderdag 16 juli geeft Bas de Vroome op het mooie Bätzorgel van de Nieuwe Kerk een orgelconcert met oud-leerling Martien de Vos. Martien deed zijn Bachelor aan Codarts, Hogeschool voor de Kunsten en studeert dit jaar af aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Hij zal 2 werken spelen van zijn examenprogramma: de meesterlijke Toccata, Adagio en Fuga in C BWV 564 van Johann Sebastian Bach en een bewerking van de prachtige Sicilienne uit “Pelléas et Melisande” van Gabriel Fauré. Ook improviseert hij op een thema van Bas de Vroome. Bas de Vroome begeleidt deze avond de inmiddels in Delft bekende violiste Marijke Schaap in werken van Bach (Sonate in c-moll BWV 1017) en Schravesande (Elégie opus 5). Ook klinken er  koraalbewerkingen van de Bachleerling Gottfried August Homilius.

Het concert begint om 19.30 uur in de Nieuwe kerk. De deur is vanaf 19.00 uur open.

De beperking is maximaal 100 aanwezigen en alleen bij opgave vooraf onder vermelding van naam en tel.nummer en datum concert. De toegang is vrij met een collecte aan het einde voor de onkosten. Opgave via secretarisskd@gmail.com  of 06-51146857

Op 27 aug is er een concert in de Oude kerk Met Rik Melissant en Francesca Ajosso.

Datum:
16/07/2020