13 oktober | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

De Maria van Jessekerk heeft een Frans getint historisch orgel dat in 1893 werd vervaardigd door Michael Maarschalkerweerd. Het wordt door vele deskundigen gezien als het mooiste Nederlandse orgel uit de romantiek. Vanwege de Franse relatie willen wij ieder jaar een concert laten uitvoeren door een Franse top-organist.

Dit jaar komt Pierre Queval naar de Maria van Jessekerk. Hij staat bekend om het uitvoeren van het Frans romantische repertoire en zijn improvisatiekunst. Composities die zeer goed klinken op het monumentale Maarschalkerweerd- orgel. Op het programma staan composities van César Franck (Deuxième choral), Maurice Duruflé (Prélude, uit Suite, opus 5 en Scherzo, opus 2) en van Marcel Dupré.

Zondagmiddag 13 oktober 2024
Aanvang 15.00 uur (tot ca. 16.00 uur)
Toegangsprijs 10 euro

Lees meer op de website www.veenswijkorgel.nl