21 oktober | Inspiratieavond ‘Samen voor Delft’ | Vierhovenkerk

Welkom op de inspiratieavond over diaconale en missionaire samenwerking ‘Samen voor Delft’ op maandagavond 21 oktober in de Vierhovenkerk (Obrechtstraat 50). Het is een avond voor iedereen die zich betrokken weet bij het missionaire of diaconale werk, bij het kerk-zijn voor de stad of bij het interkerkelijke netwerk in Delft.
We laten ons op deze avond inspireren door het verhaal van samenwerking in Dordrecht. Kerken en organisaties hebben daar de krachten gebundeld in twee gezamenlijke netwerkorganisaties, Samen Dordt op diaconaal vlak en Missie Dordt op missionair gebied. Beide vallen onder de stichting Dordt Integraal. Samen Dordt en Missie Dordt willen voor diaconale en missionaire initiatieven de krachten bundelen zodat ze een breder draagvlak en netwerk krijgen, en tegelijk ook ondersteuning op het gebied van communicatie, werving en training van vrijwilligers, fondswerving. Met als doel om meer stadsgenoten te bereiken met praktische hulp en met goed nieuws.

Spreker op de inspiratieavond is Wiebe van Horssen, initiatiefnemer van het Dordtse netwerk en directeur van Dordt Integraal. Hij zal op de inspiratieavond vertellen hoe de samenwerking is gegroeid, wat het oplevert en welke uitdagingen er liggen. Ook wil hij meedenken over diaconale en missionaire samenwerking hier in Delft.

Wanneer? Maandag 21 oktober
Hoe laat? 20.00 uur (inloop vanaf 19:30 u). Het programma duurt tot ongeveer 22.00 uur. Na afloop is er nog gelegenheid met elkaar wat te drinken en na te praten.
Waar? Vierhovenkerk, Obrechtstraat 50.

Deze avond is een initiatief van het Interkerkelijk Missionair Beraad, i.s.m. de Raad van Kerken en het Interkerkelijk Diaconaal Beraad.