Start 3 oktober | Cursus ‘Red je het wel’?

Een op de 12 huishoudens heeft moeite om financieel rond te komen. En toch weten we in de kerken moeilijk te signaleren wie geldzorgen heeft. Zijn die er niet in de kerk? Sommige gebeurtenissen in het leven kunnen ook heftige financiële gevolgen hebben, zoals je baan verliezen, een ingrijpende ziekte of uit elkaar gaan. Dan is het nodig dat iemand de vraag stelt: “Red je het wel?”

In het najaar verzorgt diaconaal predikant Fred van Helden samen met Inge Weijts van Schuldhulpmaatje Delft en Arnoud van der Kolk van Kerk in Actie drie  avonden met de titel ”Red je het wel?’ Armoede  Signaleren en aankaarten”.

De eerste avond gaat over het signaleren van armoede, begrip hebben voor mensen in armoede, het bespreekbaar maken en aankaarten van armoede. Op de tweede avond maken we kennis met organisaties in Delft die helpen, zoals het ISF (Interkerkelijk Sociaal Fonds), Schuldhulpmaatje (ISOFA) en Voedselbank. We bespreken aan de hand van jouw vragen wie je kan helpen. Op de derde avond kijken we wat de eerste twee avonden aan ideeën hebben opgeleverd en hoe we elkaar kunnen helpen.

Data:      Donderdag 3 oktober | Maandag 4 november | Maandag 11 november

Locatie Hofkerk, Cort van der Lindenstraat

Tijd        20.00 – 22.00 (inloop 19.30 u)

Voor wie?    Deze bijeenkomsten zijn speciaal bedoeld voor diakenen pastoraal ouderlingen, contactpersonen en (bezoek) medewerkers van alle kerken en verder voor  iedereen die zich betrokken voelt bij het thema

Info en aanmelden Diaconaal Predikant Fred van Helden favanhelden@gmail.com 06-30221990.