6 oktober | Zoekdienst | Oude Kerk

Is Jezus goed nieuws?
De zoekdienst van zondag 6 oktober is de tweede in de serie over ‘de impact van Jezus’. Waarom zou je je in de 21e eeuw bezig houden met Jezus Christus, die 2000 jaar geleden leefde? Toen was zijn boodschap en zijn optreden verrassend en nieuw en had grote impact onder zijn Joodse volksgenoten. Nu lijkt het iets uit de oude doos, uit een christelijk tijdperk dat passé is. ‘Lijkt’, want als je beter kijkt zie je dat de boodschap van Jezus nog altijd wereldwijd miljoenen mensen aanspreekt en in beweging zet. Wat is de nieuwswaarde van Jezus in 2019? In de zoekdienst luisteren we naar de bronnen en horen we hoe Jezus goed nieuws bracht en goed nieuws was in zijn tijd. En we bespreken of Jezus ook ons iets nieuws te zeggen heeft. Ook zal een stadsgenoot vertellen hoe Jezus in zijn leven impact heeft gekregen. De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente. De zoekdienst wordt gehouden in de kapel van de Oude Kerk en begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar. Van harte welkom!