Koorschool Delft baant pad naar Pasen

Door de eeuwen heen hebben talloze componisten prachtige koorstukken gecomponeerd voor de week die voorafgaat aan Pasen. Muziek op religieuze teksten, die echter net zo goed gewaardeerd wordt in concertzalen als in kerken, omdat ook luisteraars zonder kerkelijke achtergrond er diep door geraakt worden.

Maar helaas, om die te horen, kunnen we dit jaar niet of nauwelijks in zalen of kerken terecht. Koorschool Delft heeft daarom een online muzikaal pad naar Pasen samengesteld met een keuze uit koorwerken die geschreven zijn voor, of goed passen in, de passieweek. Om elke dag even stil te staan, als op een stapsteen waar je een moment houvast en rust vindt voordat je weer verder gaat. De laatste stap is naar Pasen, naar muziek die een hernieuwing van leven viert.

Met de helft van de opbrengst van dit project wordt een goed doel gesteund, dit keer Oxfam Novib.

Interesse? Kijk hier om u aan te melden. U kunt het Paaspad ook cadeau doen aan iemand anders!