10 jaar Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft

DE SKED VIERT HAAR TWEEDE LUSTRUM

Sinds de oprichting op 5 november 2003 heeft de stichting haar doelstellingen vorm kunnen geven. Met nagenoeg alle kerkgenootschappen van Delft bestaan samenwerkingsovereenkomsten, de inventarisatie van het kerkelijk erfgoed nadert haar voltooiing, de restauratie van twee grote en van meerdere kleine projecten zijn gerealiseerd, tweemaal per jaar houden we een goed bezochte bijeenkomst rond Delfts kerkelijk erfgoed, een permanente tentoonstellingsruimte kwam een jaar geleden tot stand, in de afgelopen zomermaanden pronkte in het Museum Het Prinsenhof het Delftse kerkelijk erfgoed, en … we kunnen rekenen op de belangstelling en de steun van ruim tweehonderd donateurs. Deze ervaringen en de goede samenwerking met alle kerken geven vertrouwen in een voortzetting van dit werk: het Delfts kerkelijk erfgoed in goede staat bewaren en zichtbaar maken. Noteert u de uitnodiging voor 30 november, als de viering van het lustrum aanvangt met een nieuwe expositie en een lezing van Casper Staal?