Zomerse uitreiking Kerstcollecte

Het heeft even geduurd, maar begin juli was het dan zover: de opbrengst van de jaarlijkse Kerstcollecte van de Delftse Raad van Kerken kon worden uitgereikt aan de twee Delftse doelen. In de Vierhovenkerk waren zaterdag 4 juli vertegenwoordigers van de Eritrese Orthodoxe Kerk en van het interkerkelijk inloopcentrum De Jessehof aanwezig om hun deel van de collecte in ontvangst te nemen. In totaal werd ruim vijfduizend euro ingezameld.

Het tijdstip van de uitreiking was gekozen aansluitend op de wekelijkse kerkdienst van de Eritrese gemeente, waardoor er een behoorlijk aantal leden én kinderen aanwezig was. Dat kwam goed uit, want voor de kinderen was al een deel van de opbrengst besteed voor de aanschaf van kinderbijbels in de eigen taal. Die kregen ze ter plekke uitgereikt, samen met een ‘vakantietas-met-inhoud’. De cheque en de tasjes werden overhandigd door voorzitter Robin Voorn van de Raad van Kerken.

Namens de Jessehof was coördinator Anita van Velzen aanwezig die de cheque in ontvangst mocht nemen uit handen van Co van der Maas, voorzitter van het Interkerkelijk Diaconaal Beraad, dat samen met de Raad van Kerken Delft de keuze van de doelen voor de Kerstactie bepaalt.