Nieuwe huisvesting wijkgemeente Immanuel

De algemene Kerkenraad van de Gereformeerde Kerk te Delft heeft in zijn vergadering van 13 september besloten in te stemmen met het voorstel om de wijkgemeente Immanuel vanaf nog nader te bepalen datum te huisvesten in het Wijkcentrum De Wipmolen (Prof. Oudemanssstraat 56 a).

De huidige plaats van samenkomst -de Immanuelkerk aan de Schoemakerstraat- moet uiterlijk 31 januari 2016 zijn verlaten. De Commissie Huisvesting heeft vanaf juni 2011 onderzoek gedaan naar alternatieve huisvestingsmogelijkheden en begin 2012 rapport uitgebracht. Deze rapportage is in de wijkkerkenraad, in de Algemene Kerkenraad, in het College van Kerkrentmeesters en in de wijkgemeente zelf besproken. Besloten is om dit voorstel aan de Algemene Kerkenraad (gereformeerd) voor te leggen.