Kerkconcerten in mei | Oude Kerk

Op vrijdag 12 mei concerteert organist Bas de Vroome op het monumentale Witte-orgel in de Oude Kerk te Delft. Op dit concert klinkt muziek uit de 17e, 18e en 19e eeuw!

Op 19 mei verzorgen de bekende klavecinist/fortepianist Pieter-Jan Belder en violiste Rie Kimura een kamermuziekconcert in de Oude Kerk, een absolute aanrader voor liefhebbers van kamermuziek die bij dit concert muziek van Bach, Pisendel en Krebs zullen horen.

Degenenen die bekend zijn met de Delftse concerten in de Oude Kerk weten dat er traditiegetrouw een concert wordt georganiseerd met twee orgels. Dit jaar concerteren de broers Sybolt en Euwe de Jong op dit concert, dat op 26 mei zal plaatsvinden. De broers de Jong zijn internationaal bekend vanwege hun vierhandige orgelspel. Het programma is werkelijk bijzonder en bevat muziek van Bach, Höpner, Wammes, Peuerl, Piazza, en Mendelssohn.

Voor alle concerten geldt: aanvang om 20:00 en kaartverkoop aan de kassa van de kerk om 19:30. Kijk voor meer informatie over de concerten op www.kerkconcertendelft.nl