Kennismaken met het christelijk geloof | Start Alpha-cursus | januari en februari

Is er meer? Wie is Jezus? Hoe kan je bidden? Geneest God vandaag nog? Dit is een greep uit de thema’s van de bekende Alpha-cursus die in de komende weken van start gaat in Delft. Verschillende kerken bieden deze kennismakingscursus met het christelijk geloof aan. In een ongedwongen sfeer worden kernthema’s van het geloof behandeld. Er is volop gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan en vragen te stellen. De eerste avond is een vrijblijvende introductieavond.

Op de Alpha-cursus maak je in tien weken tijd kennis met het christelijk geloof. Wekelijks kom je als groep bij elkaar.  De bijeenkomst start meestal met een gezellige maaltijd. Na het eten luister je naar een  inleiding over het christelijk geloof. Daarna praat je in kleine groepjes door. De Alpha-cursus biedt ruimte om elkaar te leren kennen en van elkaar te leren. De cursus is gratis. Soms wordt er voor de maaltijden een bijdrage gevraagd. Een overzicht van de cursussen is te vinden op www.alphacursus.nl.

Er zijn in Delft introductieavonden (incl. maaltijd) op de volgende dagen:
>> donderdag 24 januari om 19.00 uur in de Zuiderkerk, Achterom 46 (Evangeliegemeente Morgenstond,
info: alpha-cursus@morgenstonddelft.nl);
>> maandag 3 februari om 19.00 uur in de Bethlehemkerk, Floresstraat 2 (Protestantse gemeente, info: 015 – 2136846);
>> donderdag 20 februari om 18.30 uur in Taste, R. Holstlaan 751 (Redeemer International Church info: join@alphadelft.nl);
>> in april: Studenten Alpha, Confide, Oude Delft 9 (info: delftstudentalpha@gmail.com).