Hulp nodig?

Vele instanties in Delft werken samen om hulp te bieden in deze moeilijke tijd. Als kerken in Delft sluiten we hier graag bij aan. Hieronder een overzicht van Delftse hulpbronnen:

Delft voor Elkaar
Hier kunt u terecht met al uw (hulp)vragen. Uw vragen worden waar nodig doorgezet naar de Matchmaker; een sociaal werker die vraag en aanbod bij elkaar brengt.
U kunt via 015 7600 200 of via e-mail info@delftvoorelkaar.nl terecht voor allerhande vragen; of het nu gaat om een luisterend oor, boodschappen doen, opvang kids, etc. Dit kan voor uzelf zijn, maar ook voor een familielid, een vriend(in), buurman of buurvrouw.

Stichting Present
Stichting Present Delft wil graag in deze onrustige tijd doorgaan met het verbinden van kleine groepjes vrijwilligers aan mensen in Delft die wel wat aandacht en contact kunnen gebruiken. Inmiddels is de stichting ook aangesloten bij de landelijke campagne #nietalleen. Voor meer info zie https://nietalleen.nl

Een tegen eenzaamheid
Het doel van Eén tegen eenzaamheid is de trend van eenzaamheid onder ouderen te doorbreken door met heel veel partners eenzaamheid eerder te signaleren en te doorbreken. Dit doen we met zowel een landelijke coalitie als in elke gemeente een lokale coalitie. Lokale coalities vormen daarbij dus de spil van de aanpak tegen eenzaamheid. Contactgegevens voor Delft vindt u hier

Ook als u hulp wilt aanbieden, kunt u bij deze organisaties terecht.
Uiteraard kunt u ook bij uw eigen kerkgenootschap of (wijk)gemeente of parochie terecht.