Gebed van de week | Volharding

Ook vanavond, 8 april, luiden de klokken van hoop opnieuw. Elke woensdag, als de klokken luiden, draagt de Protestantse Gemeente Delft een gebed aan.  Dit gebed bevat gebedsintenties die via De kerk dichtbij worden aangevraagd. In alle kerken van Delft wordt dit gebed komende zondag gedeeld en waar mogelijk gebeden.

Wereldwijd breidt het coronavirus zich nog steeds verder uit. Vele mensen raken besmet en sterven. In Nederland lijkt de curve af te vlakken. Voorzichtig optimistisch zijn we. Maar er is nog een lange weg te gaan in Nederland en wereldwijd. Er is nog veel vraag mondkapjes, maar ook naar uithoudingsvermogen. Want hoe langer de crisis duurt, des meer het van ons vraagt. Midden in deze Stille Week volgen we ook Jezus. De weg die de Zoon van God gaat, leidt langs tegenwerking en lijden. Dit vraagt volharding van Jezus, om het vertrouwen in God de Vader niet te verliezen. Daarom in deze week, dit gebed om volharding.
Trouwe God,
Wij bidden om volharding om ons aan de regels van het RIVM te houden.
Volharding om zoveel mogelijk binnen te blijven.
Volharding om de anderhalve meter afstand te houden.
Wij bidden om volharding en kracht voor de mensen in de zorg om hun werk vol te houden.
Volharding en wijsheid voor de leiders van de stad, ons land en in de wereld, om de juiste beslissingen te nemen en hun volk steun te bieden.
Volharding en kracht aan de mensen die ziek zijn.
Wij bidden om volharding om vol te houden.
Volharding om de hoop levend te houden.
Volharding om niet het geloof te verliezen,
dat U bij ons bent
zelfs in het donkerste dal
en dat u ons verlost en vrij maakt.
God, geef dat wij onze angst en zorgen
omzetten in creativiteit.