Franciscaanse activiteiten | Najaar 2022

Enkele mensen hebben het initiatief genomen om de franciscaanse krachten in en rond Delft te bundelen. Onder de naam Fioretti delen zij op een vreugdevolle manier de inspiratie van Franciscus en Clara. Leden van alle geloofsgemeenschappen worden uitgenodigd om deel te nemen.

In de laatste nieuwsbrief vindt u een terugblik op de activiteiten van de afgelopen maanden. Hieronder een overzicht van komende activiteiten:

1. Workshop ‘In dialoog met Clara van Assisi’
    Op zondag 4 september is de feestelijke start van het pastorale jaar. Na de eucharistieviering om 10.00 uur in de Franciscus & Clarakerk (Raamstraat) is er koffie. Vervolgens zijn er diverse workshops waaronder de workshop In dialoog met Clara van Assisi door Rafaël Maria Theuvenet.
    Aanmelden is niet nodig.
  2. Bezoek aan Stadsklooster San Damiano in Den Bosch
    Op zaterdag 10 december ontvangt Fer van der Reijken ons. Hij leidt ons rond in het Stadsklooster en neemt ons mee in de franciscaanse spiritualiteit en de activiteiten van het klooster. We genieten van de kloostertuin. Een inspirerende dag. We zijn van 10.00 tot 15.30 te gast in Den Bosch.
    Aanmelden via secr.franciscusenclarakerk@rkdelft.nl Na aanmelding krijg je van Franciscaanse Activiteiten Delft de reisinformatie en dergelijke.
    Meld je snel aan, er kunnen maximaal 15 mensen deelnemen.
  3. Open monumentendag
    Op zaterdag 10 september is de Franciscus & Clarakerk open van 10.00 tot 17.00 uur en op zondag 11 september van 13.00 tot 17.00. Je kunt deelnemen aan een rondleiding. Er is een franciscaans winkeltje en je kunt kennismaken met Fioretti en de Orde van Franciscaanse Seculieren.
    Aanmelden is niet nodig.