7 november | Bach cantate | Oude Kerk

Op zondag 7 november voert het ‘Oude Kerk Bach ensemble’ onder leiding van Mark Tempelaars cantate BWV 139 uit: “Wohl dem, der sich auf seinen Gott”.  Bach componeerde deze kerkcantate voor de 23e zondag na Trinitatis. De koraalcantate is gebaseerd op de hymne van Johann Christoph Rube.
Het orgel wordt bespeeld door Francesca Aljossa. Voorganger is pastoor Dick Verbakel.

Aanvang is 19.00 uur, de toegang is gratis, collecte bij de uitgang.

Na ruim een jaar onderbreking kunnen de Bach cantates weer klinken. Johann Sebastian Bach componeerde voor elke zondag een cantate. Tenminste vijf keer per jaar klinkt de cantate van de zondag in een vesper, een kort avondgebed, in de Oude of Nieuwe Kerk, of in de Lutherse Kerk in Delft.
Het volledige jaarprogramma vindt u in deze folder:  Cantatevespers Folder 2021-2022