4 december | Zoekdienst | Nieuwe Kerk

Angst of vertrouwen?

We leven in een tijd van grote veranderingen. Ook in ons persoonlijk leven komen we steeds weer in nieuwe situaties. Onzekerheden over de toekomst kunnen je bezorgd maken. In de zoekdienst van zondag 4 december in de Nieuwe Kerk gaat het over de vraag of je je onderweg naar morgen laten leiden door angst of door vertrouwen. Leidraad is een verhaal uit de Bijbel over de weg van het volk Israël door de woestijn, op weg naar het beloofde land Kanaän. Het doel komt in zicht. En 12 mannen gaan het land verkennen. 10 van hen komen bang terug omdat ze denken dat de bewoners van het land te sterk voor hen zijn. 2 mannen komen met vertrouwen terug. Het zal zwaar worden, maar ze zien het mooie land en denken aan de belofte van God: dit land zal van hen zijn Tegelijk zien ze dat het een goed land is om in te wonen. Ze laten zich niet leiden door angst, maar door vertrouwen. Twee manieren van omgaan met de onzekerheden die voor je liggen. Hoe treed jij de toekomst tegemoet?

De dienst begint om 14.45 u (inloop 14.30 u) en wordt geleid door stadspredikant René Strengholt. Al ruim 9 jaar bieden we met de zoekdiensten een maandelijkse toegankelijke viering in het hart van Delft met ruimte voor ontmoeting en gesprek, met oog voor elkaar, met inhoud en mooie liederen. De zoekdienst is een maandelijkse toegankelijke viering in het hart van Delft met ontmoeting, mooie liederen en inhoud, aangeboden door CityKerk Delft, onderdeel van de Protestantse Gemeente Delft.  Zie ook www.facebook.com/CityKerkDelft