31 oktober | Requiemconcert | Maria van Jessekerk

Op 2 november is het Allerzielen; we gedenken dan onze overleden geliefden. Voor deze tijd is ongelofelijk mooie muziek geschreven om te herdenken en te troosten. Op zondagmiddag 31 oktober a.s. om 15.00 uur vindt er een herdenkingsconcert/ requiemconcert plaats in de Maria van Jessekerk, Burgwal 20 te Delft.

De bekende Delftse musici Hester Hazelaar (alt) en Petra Veenswijk (orgel) verzorgen dit concert. Hester Hazelaar en Petra Veenswijk hebben voor dit concert een afwisselend programma voorbereid met composities voor zang en orgel. Op het programma staan het Ave Maria van Dvorak, van Händel het Largo, Schubert (Litanie), Strauss (Morgen), Loyd- Webber (Pie Jesu), en Stölzer (Bist Du bei mir). Afwisselend zijn te horen orgelwerken van Franck, Guilmant (Marche funèbre et Chant sérafique), Liszt en Daniel Lesur. Het concert wordt afgesloten met de Aria; Vergnügte Ruh, beliebten Seelenlust van Johann Seb. Bach.

De toegangsprijs is 10 euro. Bij dit concert is er een QR-code check. Het volledige programma is te zien op ook www.veenswijkorgel.nl