30 november | Film “Where are you, Adam?” | Adelbertkerk

Op woensdag 30 november wordt in de Adelbertkerk (Minervaweg 7, Delft) de film Where are you, Adam? vertoond.

Deze film dompelt de kijker onder in het dagelijkse leven van een afgelegen klooster op het Griekse schiereiland van de berg Athos. De beelden van het kloosterleven zijn vol authentieke personages en alledaagse heiligen. Wat naar voren komt, is een fascinerende blik op het ongeëvenaarde leven van een bloeiende kloostergemeenschap in het midden van de 21e eeuw.

Mount Athos
De Athos-berg is een berg en schiereiland in het noordoosten van Griekenland en een belangrijk centrum van het oosters-orthodoxe monnikendom. Het wordt bestuurd als een zelfstandige staat binnen de Helleense Republiek, namelijk de kloostergemeenschap van de berg Athos onder de directe jurisdictie van de Oecumenische Patriarch van Constantinopel.

Een film van Alexandr Zaporochenko en Alexandr Plyska.

Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.
Toegangsprijs: 10 euro. De opbrengst komt ten goede aan Oekraïne.

Aanmelden via spgor@xs4all.nl

EN
This film immerses the viewer in the daily life of one secluded monastery on the Greek peninsula of Mount Athos. The images of monastic life are full of authentic characters and everyday saints. What emerges is a fascinating glimpse of the unparalleled life of a thriving monastic community in the midst of the twenty-first century.

Mount Athos
Mount Athos is a mountain and peninsula in northeastern Greece and an important centre of Eastern Orthodox monasticism. It is governed as an autonomous polity within the Hellenic Republic, namely the monastic community of Mount Athos under the direct jurisdiction of the Ecumenical Patriarch of Constantinople.