27 november | Adventsconcert | Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 27 november a.s. om 15.00 uur is er in de Maria van Jessekerk te Delft een Adventsconcert. Deze zondag is de eerste zondag van de Advent. De Adventstijd is ingetogen, het is de periode van voorbereiding naar het Kerstfeest. Voor deze tijd is door de eeuwen heen veel mooie muziek geschreven. Afwisselend zijn gregoriaanse gezangen van een mannenkoor (Schola cantorum) o.l.v. dirigent Peter Beijersbergen en orgelmuziek van organist Petra Veenswijk te horen. De Schola bestaat uit koorleden afkomstig uit Nootdorp en Delft. Zij zullen o.a. het Rorate coeli, een Magnificat, Ad te levavi, Ave Maris Stella en Veni, veni Emmanuel ten gehore brengen.

De toegang voor dit concert is 10 euro, kinderen tot 12 jaar hebben vrije toegang. Dit bedrag is te voldoen aan de deur (contant of met pin).

Het volledige programma, en meer over het orgel- en de orgelconcerten is te zien op de website: www.veenswijkorgel.nl