Kerst Challenge ‘Geef licht’

Op 27 december zouden we ook in Delft een Kerst Challenge organiseren. Helaas is dat vanwege de aangescherpte maatregelen niet mogelijk. Graag verwijzen we je naar andere locaties, zoals in Delfgauw.

Met de Kerst Challenge loop je als gezin of groepje vrienden langs verschillende locaties aan de hand van QR-codes waar je opdrachten moet doen, puzzels moet oplossen of keuzes moet maken die je naar de volgende locatie leiden.  Op deze manier beleef je het kerstverhaal op een bijzondere manier en ontdek je dat ook Jezus, net als veel kinderen nu, op de vlucht moest met zijn ouders. De Kerst Challenge duurt ongeveer een uur en is geschikt voor alle leeftijden. We adviseren om jongere kinderen onder begeleiding van een volwassene te laten meedoen.

Vooraf opgeven is verplicht. Meld je met je gezin of groep (advies: max. 4 personen) aan via Kerstchallenge Delfgauw. Vervolgens ontvang je een e-mail met instructies en een link om een tijdslot in te vullen. Deelname is gratis. Wel zijn er voor elke groep die deelneemt, wat materialen nodig om van te voren mee te nemen. Dat wordt na je aanmelding doorgegeven.

Het thema van de Kerst Challenge is dit jaar gekoppeld aan de kerstcampagne van Kerk in Actie, Geef Licht, ten bate van vluchtelingenkinderen. In de Challenge speel je de vlucht van Jezus naar Egypte na. Dit Bijbelverhaal is gekoppeld aan vier verhalen van kinderen die ook moesten vluchten voor oorlog en geweld.

Aan de Kerst Challenge kun je ook  meedoen in veel andere plaatsen in Nederland, te vinden op: https://geeflicht.protestantsekerk.nl/.