18 december | Lessons and Carols | Oude Kerk >> AFGELAST

Vanwege de verwachte weersomstandigheden is dit concert afgelast. Volg www.gaudio.nl voor meer informatie.

Op 18 december brengt vocaal ensemble Gaudio  gewoontegetrouw weer een programma naar de Engelse traditie van het Festival of Lessons and Carols. Zij doet dit onder de titel ‘Kerst, gezongen en gezegd’. Koorzang en samenzang van kerstliederen vormen een sfeervol geheel, afgewisseld met orgelspel, bijbelfragmenten en gedichten. Dit jaar staan naast een aantal bekende advents- en kerstliederen onder andere ook het Magnificat in Bes op. 10 van Sir Charles Villiers Stanford , het dubbelkorige Ehre sei Gott van Johann Michael Bach en O Radiant Dawn van James MacMillan op het programma.

Gaudio hoopt ook dit jaar weer veel toehoorders een ingetogen en mooi uur van voorbereiding op Kerstmis te bieden. De naam Gaudio (uit het Latijn) betekent “voor de vreugde” en dat past prima bij dit gezelschap, waarin beroepsmusici en amateurs samenwerken. Gaudio telt 25 leden. Dirigent is Wouter Blacquière.

De uitvoering is op zondag 18 december om 19.00 uur in de Oude Kerk te Delft. De toegang is gratis. Er is een deurcollecte na afloop. Na afloop van het programma is er de gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een glaasje glühwein of een kop koffie of thee.

Op zaterdag 17 december is er ook een uitvoering om 16.00 uur in de Dorpskerk, Dorpsstraat 3 in Schipluiden

Meer informatie vind u op www.gaudio.nl