15 oktober | Nacht van Bach | Maria van Jessekerk

Zaterdagavond 15 oktober a.s. om 21.00 uur is er een bijzonder project in de Maria van Jessekerk (Burgwal). Na het succes van vorig jaar wordt de tweede editie van het orgelconcert de “Nacht van Bach” uitgevoerd. De vaste organist van de kerk, Petra Veenswijk, zal dan vele werken van Johann Sebastian Bach laten klinken. Daarnaast speelt zij stukken geïnspireerd op het werk van Bach van bekende componisten.

De kerk is extra sfeervol door het vele kaarslicht en vormt daarmee een prachtig decor voor deze mooie muziek. Petra geeft zelf bij de werken een inleiden en toelichten. Op een groot beeldscherm is het orgelspel van Petra Veenswijk te zien.

De toegangsprijs is 10 euro. Dit kan worden voldaan aan de deur met pin of contant).

Informatie en het volledige programma van dit concert en de overige concerten is te vinden op www.veenswijkorgel.nl