15 augustus | Nog meer orgel

Op zondag 15 augustus a.s. om 15.00 uur zal Petra Veenswijk, vaste organist van de Maria van Jessekerk,  een orgelconcert verzorgen rondom het thema Maria-Hemelvaart. Maria-Hemelvaart is een bijzondere dag voor katholieke kerken en wordt precies op deze dag gevierd.

Petra Veenswijk zal werken van veelal Frans romantische componisten laten horen die heel goed tot zijn recht komen op het historische Maarschalkerweerd orgel (1893) van de Maria van Jessekerk.

De toegangsprijs voor dit concert is 10 euro per persoon. De enige beperkingen i.v.m. corona is dat men 1.5 meter afstand dient te houden, (familieleden mogen overigens wel naast elkaar zitten). Tijdens het concert worden, net als in andere jaren, beelden van de organist getoond op groot beeldscherm. Helaas kan er na afloop nog geen koffie of thee worden geschonken.

Dit is het eerste concert uit een serie. De organisatie van de orgelconcerten in de Maria van Jessekerk is er ook dit jaar weer in geslaagd een aantrekkelijk reeks van concerten met nationale en internationale solisten samen te stellen. Informatie over het volledige programma van dit concert en de overige concerten is te vinden op www.veenswijkorgel.nl