12 mei | Stadsgesprek | Nieuwe Kerk Delft

Jouw vrijheid – mijn vrijheid. Stadsgesprek over de vraag: wat is vrijheid ons waard?

Op donderdag 12 mei bent u van harte welkom bij een stadsgesprek in de Nieuwe Kerk over vrijheid. Vrijheid is een groot goed in onze samenleving. Tegelijkertijd is vrijheid niet vanzelfsprekend. Wat is vrijheid ons waard? Welke vrijheden zijn voor ons onopgeefbaar en hoe ver gaan we om die te verdedigen? Mag de vrijheid van een ander ons wat kosten?
Het stadsgesprek over deze vragen wordt ingeleid door twee bekende en inspirerende sprekers:

De eerste spreker is Kader Abdolah, Perzisch-Nederlands schrijver en stadsgenoot. Kader Abdolah vluchtte ooit uit Iran omdat hij zich verzette tegen de dictatuur en bouwde in Nederland een nieuw leven op als – inmiddels – bekroond schrijver.

De tweede spreker is Harcourt Klinefelter, voormalig persvoorlichter van Dr. Martin Luther King. Ds. Harcourt Klinefelter nam deel aan de burgerrechtenbeweging in de Verenigde Staten en is zich na zijn verhuizing naar Nederland blijven inzetten voor vrijheid, vrede en verzoening.

Na hun inleiding is er ruimschoots gelegenheid met elkaar van gedachten te wisselen.
Het stadsgesprek is gratis toegankelijk en begint om 20.00 uur en zal tot ongeveer 22.00 uur duren. Inloop vanaf 19.30 u met koffie en thee. Borrel na afloop.

De Stadsgesprekken in de Nieuwe Kerk worden georganiseerd door de Protestantse Gemeente Delft.

Vragen of informatie? Stadspastor René Strengholt, stadspastor@pgdelft.nl.