11 december | Cantatevesper | Lutherse Kerk

Op 11 december klinkt in de Lutherse Kerk aan het Noordeinde de cantate ‘Das ist je gewisslich wahr’ (BWV 141) Deze cantate is geschreven voor de 3e adventszondag. In de cantate wordt vooruit gekeken naar Jezus’ komst in de wereld. Hij komt om de mensen te redden. Dit is steeds zeker waar en een kostbaar waar woord, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaren zalig te maken. Oorspronkelijk werd deze cantate aan Bach toegeschreven, maar bleek later gecomponeerd te zijn door Georg Philipp Telemann.

Het “Oude Kerk Bachkoor” bestaat uit enthousiaste zangers, begeleid door het “Oude Kerk Bachensemble” onder leiding van Mark Tempelaars. De solisten zijn professionals, die nog op het conservatorium zitten, of al afgestudeerd zijn. Organist is Willemijn Roodbergen, en David Schiethart, studenten predikant en predikant van de kerk aan het Noordeinde verzorgt de overdenking.

De vesper in de Evangelisch Lutherse Kerk begint om 19.00 uur. Toegang is gratis. Er zal een collecte worden gehouden die deze vieringen mede mogelijk maakt. Hartelijk welkom!