11 april | Samen groen doen | Hofkerk

Hoe kunnen wij onze levensstijl aanpassen? De meesten van ons beseffen wel dat we teveel vragen van deze aarde, en dat dat niet onbeperkt door kan gaan. Maar wat kunnen wij doen om de klimaatverandering tegen te gaan en duurzaamheid te bevorderen? Heeft het effect wat wij doen? En: wij zijn wel een fairtrade gemeente en groene kerk, maar wat betekent dat nu eigenlijk?

Op 11 april zal Paul Schenderling in de Hofkerk spreken over fair en groen, over economie en duurzaamheid en wat de bijbel daarover zegt. Ook vertaalt hij dat naar onze tijd en heeft hij handige tips over hoe wij duurzaam kunnen leven.

Dinsdag 11 april
20.00 uur, inloop 19.30 uur

Hofkerk, Cort van der Lindenstraat 1
Info: Caroline der Nederlanden of Fred van Helden favanhelden@gmail.com

Paul Schenderling is kerkelijk betrokken in Amersfoort en al jaren intensief bezig met het thema christen-zijn en levensstijl. In het dagelijks leven adviseert hij overheden over sociale vraagstukken. Hoewel hij van huis uit econoom is, is hij over weinig onderwerpen kritischer dan ons huidige economisch handelen en de gevolgen daarvan voor mensen en de aarde. In 2019 publiceerde hij voor het eerst een betekening hoeveel onderbetaalde dagloners er werken ten dienste van de Nederlandse economie. In 2020 verdiepte hij zich grondig in het Bijbelboek Jesaja en ontdekte verrassende parallellen met onze huidige tijd. In 2021 verscheen een boek dat hij samen met Matthias Olthaar schreef, ‘Hoe handel ik eerlijk?’, dat sterk geïnspireerd is door Jesaja en praktische perspectieven bevat op een levenswijze die het nadere leven op aarde niet langer aantast maar juist bevordert. Geïnspireerd door deze perspectieven melden zich dagelijks enthousiaste mensen bij de community ‘Genoeg om te leven’. In deze beweging inspireren en ondersteunen mensen elkaar om lokaal het leven te delen (te beginnen met het delen en repareren van spullen) en geven ze advies over eerlijke producten met een lange levensduur.

www.postgroei.nl