1 of 2 november | Steek een kaarsje aan!

“Lichtjes voor Delft” is in de afgelopen jaren een kleine Delftse traditie geworden op de eerste zondag van november. Bij dit moment van gezamenlijk gedenken is er gelegenheid om op de Markt een kaarsje aan te steken om stil te staan bij dierbaren die zijn overleden, met aansluitend een korte dienst in de Nieuwe Kerk.
Helaas kan dit jaar “Lichtjes voor Delft” niet doorgaan. Verschillende Delftse kerken bieden op de eerste of laatste zondag van november wel een dienst aan die in het teken van gedenken staat. Deze diensten zijn veelal online te volgen.

Ook los van “Lichtjes voor Delft” kunt u een kaarsje aansteken om stil te staan bij wie je mist. Dat kan door op 1 of 2 november een kaars voor je raam te zetten. Als we dat samen doen, biedt dat verbondenheid in het gemis.

Kaarsen in de kerk
Ook zijn er dagelijks in Delft twee kapellen open waar je een moment van bezinning kunt hebben en een kaarsje kunt aansteken.
In het centrum kan dat van 09.30-17.00 uur in de Jozefkapel in de Maria van Jessekerk op de Burgwal.
In de Voorhof is dagelijks van 09.00-17.00 uur een kapel open in de Adelbertkerk, Minervaweg 7.

Kaarsen digitaal
Op de website van de Hofkerk, onder het kopje ‘Kerkdiensten’ en het bericht ‘Kaarsje branden’ (klik hier) kun je een naam noemen voor wie je een kaarsje wilt branden of een gedachte wilt achterlaten.
Ook kun je een digitaal kaarsje aansteken via de website van KRO-NCRV. Op 2 november om 20.25 uur op NPO2 staat het programma “Voor wie steek jij een kaarsje op?” in het teken van het omkijken naar bekende en onbekende Nederlanders die ons zijn ontvallen. U kunt meedoen via deze link.
Wilt u een gedachte kwijt of een vraag stellen rond gedenken en gemis, dan kunt u ook mailen naar gelovenindelft@gmail.com

We hopen volgend jaar weer samen onze dierbaren te kunnen gedenken met Lichtjes voor Delft op de Markt en in de Nieuwe Kerk!