Stichting Kerkconcerten Delft | Nieuwe opname | 5 mei

Het zal velen van u niet ontgaan zijn dat Bas de Vroome, titulair organist van de Oude en Nieuwe Kerk te Delft en adviseur van Stichting Kerkconcerten Delft, bij koninklijk besluit is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Vanwege de nog steeds geldende beperkingen worden de festiviteiten hieromtrent nog even uitgesteld.
Omdat het eerste live-concert nog even op zich laat wachten, presenteert de Stichting Kerkconcerten Delft wederom een nieuwe opname: Pavane Lachrimae van de Nederlandse componist/organist J.P Sweelinck (1562-1621). Dit prachtige werk is door Bas de Vroome zelf opgenomen op het Crijnen-klavecimbel dat in de Nieuwe Kerk staat. De opname staat sinds 5 mei online op het YouTube kanaal van de SKD: J.P. Sweelinck – Pavana Lachrimae – YouTube.
Vanzelfsprekend hopen wij dat u van deze opname zult genieten!