Op zaterdag 23 december a.s. voor de 15de maal de Kerst Volkszang in Maria van Jessekerk

In de sfeervol versierde Maria van Jessekerk wordt alweer voor de 15de maal de Kerst Volkszang georganiseerd. De presentatie is wederom in handen van Gregor Bak; die dit weer op zijn eigen humorvolle wijze doet. De Volkszang is laagdrempelige samenzang want het is gratis en is bedoeld voor iedereen van jong- tot oud, en voor alle gezindten. Het is vooral de bedoeling dat, de vaak overbekende kerstliederen, uit volle borst mee worden gezongen. Het geeft een mooi saamhorig gevoel. Het is een mooie start van de kersttijd.

De samenzang wordt ondersteund door het gemengde koor Deo Sacrum en het mannenkoor Vox Latina van de Maria van Jessekerk. Deze koren staan onder leiding van de dirigent/ organist van de kerk, Petra Veenswijk.

Ook dit jaar doen er weer vele musici mee om de Kerst Volkszang nog feestelijker te laten klinken. Het start met een blazerskwintet. Tevens is er een harpiste, een violiste en orgelspel.  Verder is er een zangsolist sopraan Anjo van Hemert en zal een jong talent “Joep” een aantal liederen ten gehore brengen.

Ook worden er weer kerstgedichten voorgedragen van de bekende dichteres Betsy Ruygt. De Kerst Volkszang staat in het teken van het goede doel, er is daarom een collecte voor het Jessehof (Interkerkelijk Diaconaal Centrum Delft).

Hoogtepunt van de Kerst Volkszang is toch altijd weer het slotlied “Stille Nacht, Heilige Nacht”. Hierbij wordt de kerk verduisterd en zullen vele kaarsjes branden. Het is ieder jaar weer een belevenis om naar uit te kijken. Echter kom op tijd want vol = vol. De deur gaat open om 18:30 uur. De aanvang van de Volkszang is om 19:30 uur.

Een impressie van de Kerst Volkszang is te zien op het Youtube filmpje:

Maria van Jessekerk

Burgwal 20 te Delft

———————————————————–

Kerst Volkszang 2017

Presentatie Gregor Bak

Muzikale ondersteuning van de koren Deo Sacrum en Vox Latina o.l.v. dirigent/ organist Petra Veenswijk

zaterdagavond 23 december 2017

Aanvang 19:30 uur (deur open om 18:30 uur)

Toegang gratis, (boekje en kaars 2,50 euro).