Interview Robin Voorn: “Geloof speelt een rol van betekenis”

Met een reeks van vier thema-artikelen besteedt Delft op Zondag aandacht aan “75 jaar leven in vrijheid”. In de editie van 12 mei 2019 staat “geloof” centraal, met een uitgebreid interview met Robin Voorn, voorzitter van de Raad van Kerken Delft. “Ik denk dat, in positieve zin, de kerken in de toekomst aan relevantie gaan winnen.” “In Delft zijn de banden tussen de verschillende kerkgenootschappen goed, ondanks de verschillen in bandbreedte.” “Godsdienstvrijheid is een groot goed. Delft is misschien wel de stad van de godsdienstvrijheid: tenslotte is Willem van Oranje hier om het leven gekomen omdat hij opkwam voor een geloof.” “Het geloof heeft altijd een grote rol gespeeld in het leven van mensen en zal dat ook in de toekomst blijven doen.”

Lees het hele artikel op www.delftopzondag.nl/reader/22666#p=10