Evensong met Krashna Musica

Zondag 24 maart | Oude Kerk | 19.00 uur

Een Evensong is een bijzondere kerkdienst. Als de zon begint onder te gaan komen we bij elkaar om God te ontmoeten. Het grootste deel van de dienst wordt gezongen door een koor. Een Evensong is meer een dienst die “over je heen komt” dan waarin je zelf veel moet doen. Het aandeel gemeentezang is ook minder groot dan we gewend zijn. Een Evensong heeft een strak regime. Dat kan aanvoelen als een harnas, maar dat is niet de bedoeling. Het is om de zaken vanuit een andere licht te kunnen bezien, te ontsnappen aan het alledaagse en af te stemmen op het allerhoogste: de Heer zelf. Het meebidden met oude woorden die al eeuwen meegaan helpt daarbij. Tijdens de Evensong op 24 maart zal het Delfts studentenmuziekgezelschap Krashna Musica haar medewerking verlenen. Krashna Musica betekent: prachtige muziek. Er zullen onder andere stukken van John Reading en Farant gezongen worden. Dirigent is Ruben de Grauw, organist Bas de Vroome en voorganger is ds. Arnold Vroomans. Het thema van deze dienst is Rechtvaardig. De dienst begint om 19.00 uur in de Oude Kerk. U bent allen van harte welkom.