9 en 16 oktober | Lezingen over Bijbelse feesten | Schuilkerk Bagijnhof Delft

Tineke Visser vertelt in twee lezingen uitgebreid over de Bijbelse feesten, de joodse wortels van het christelijk geloof. De lezingen vormen één geheel: op 9 oktober komen de Voorjaarsfeesten aan bod en op 16 oktober de Najaarsfeesten.
Ter illustratie kunt u o.a. foto’s van een aantal schilderijen van Jip Wijngaarden bekijken. Zij is als actrice bekend van haar rol als Anne Frank en is later schilderes geworden. In de pauze liggen er boeken ter inzage over diverse onderwerpen uit de lezingen.
De lezing op 16 oktober valt middenin het Loofhuttenfeest. Om letterlijk iets van dit feest te kunnen proeven, serveren we na afloop hapjes uit de joodse keuken. Daarnaast is Bijbel-In aanwezig met diverse producten uit Israël. Toegang tot de lezingen is gratis; een vrijwillige bijdrage wordt gewaardeerd. Aanvang: 19.45 uur.

De lezingen over de Bijbelse feesten zijn een initiatief van de Oud-Katholieke Parochie in Delft. Ga voor meer informatie naar de website: http://delft.okkn.nl.