7 april | Petra Veenswijk opent orgelserie Maria van Jessekerk

Op zondag 7 april 2019 om 15.00 uur zal Petra Veenswijk, vaste organist van de Maria van Jessekerk, het Maarschalkerweerd-orgel bespelen met een aantrekkelijk Frans romantisch programma. Dit is het eerste concert uit de internationale concertserie 2019, bestaande uit 10 concerten. Op het programma van 7 april staan composities van Camille Saint-Saëns, Prelude en fuga in B van Louis Vierne, Impromptu van Charles M. Widor, de gehele tiende symfonie en de spectaculaire Final uit de zesde symfonie van Vierne.

De toegang is vrij, wel is er na afloop een collecte. Na afloop kunt u de organist ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee. Informatie over het volledige programma en de overige concerten in deze reeks vindt u op www.veenswijkorgel.nl

Het Maarschalkerweerd-orgel in de Maria van Jessekerk, Burgwal, Delft