6 december | Stadsgesprek | Nieuwe Kerk

DOORBREEK DE STILTE – Stadsgesprek over dagelijks seksisme

Ben jij wel eens over iemands grenzen gegaan? Of iemand bij jou? Weet jij hoe je zou reageren in een situatie waarbij de seksuele grenzen van een vriend(in)  worden overschreden? En wanneer gaat verder gaan te ver?
Alledaags seksisme is van alle tijden en het gebeurt op kantoor, in de kroeg, in het verkeer, in de medische wereld, in een bouwmarkt, op straat, en ga zo maar door. We zijn ermee opgegroeid.

Tijdens het Stadsgesprek op 6 december ontdekken we met elkaar hoe we dit alledaags seksisme kunnen herkennen. We gaan het gesprek aan over hoe we kunnen bijdragen aan het doorbreken van het taboe rond praten over alledaags seksisme en geweld tegen vrouwen. Spreken wij mensen in onze omgeving aan op grensoverschrijdend gedrag? Hoe doe je dat?

Het gesprek vindt plaats tijdens de campagne ‘Orange the World’ van 25 november tot 10 december, waarin aandacht gevraagd wordt voor het thema “Stop geweld tegen vrouwen”. Masterstudent Francien Baijanova en Spokenword-artiets Nabil Tkhidousset zullen het gesprek inleiden en omlijsten.

Aanvang: 20.00 uur. Toegang gratis. Borrel en napraten na afloop.
Het is koud in de kerk, dus zorg voor warme kleding.